НАМ - ДЕСЯТЬ РОКІВ
Школа
знаходилась у пошуку нової освітньої моделі. Враховуючи стратегічну мету нової філософії суспільства
щодо навчання дітей з інвалідністю, сьогодні
ми можемо говорити про певні успіхи в реалізації інклюзивної моделі навчання у
закладі освіти. Школа шукала і знаходила шлях, який би забезпечував успішне
навчання усіх дітей. Основний наш принцип полягав у тому, щоб забезпечити
позитивне безбар»єрне середовище для дітей з особливими освітніми потребами на право
доступу до якісної освіти. З 2005
року впродовж десяти років
претендували бути опорною школою в районі, де спільно з активною позицією батьків зуміли реалізувати
ідею впровадження в навчально-виховний процес концепцію
інтегративного(інклюзивного) навчання осіб з особливими освітніми потребами.
Як
результат, уже десять років постіль
переступають поріг школи діти з особливими освітніми потребами, разом долають недуги, разом пізнають
світ, де кожен день перебувають у
постійній соціальній взаємодії за будь-яких умов, знаходять прихильність один
до одного та відчуття захищеності. Нормативно-правова
база давала нам можливість повною
мірою інтегрувати їх у навчальний процес.
Сьогодні у школі функціонує 4
інклюзивних класи та 6 - інтеграційних, у яких навчається 29 дітей із різними
нозологіями. Практичний досвід
запозичили у німецьких колег з інтеграційної школи Марії Монтессорі міста
Ерфурта Землі Тюрінгії (Німеччина).
Зуміли створити інклюзивне середовище з
практичними зонами для саморозвитку дитини, доброзичливу, невимушену атмосферу,
яка побудована на повазі до потреб дитини, зуміли визнати унікальність та самовизначення і вчителя
і учня, їх взаємодію , а це у
свою чергу суттєво підвищує ефективність процесу навчання. Значиму увагу
приділяли проведенню педагогічного
моніторингу з метою визначення
особливостей розвитку учнів та формування індивідуального маршруту ( навчальні
досягнення ; динаміка розвитку; ефективність механізму взаємодії учасників
інтегративного(інклюзивного) простору)
із внесенням відповідних записів у індивідуальні портфоліо дитини з
інвалідністю. Стали учасниками двох
міжнародних цільових освітніх проектів: українсько-німецького «Створення та
апробація міждисциплінарної інтегративної моделі надання допомоги дітям із
особливими освітніми потребами в м.Львові» та
українсько-канадського «Інклюзивна освіта для дітей з особливими
освітніми потребам в Україні».
Налагоджена співпраця школи з
факультетом філософії Львівського
національного університету ім.Івана Франка, факультетом інклюзії Берлінського університету імені
Гумбольдта, Українським католицьким університетом (м.Львів), Українським освітнім центром Монтессорі (м.Київ), Львівським
регіональним інклюзивним ресурсним центром, громадськими організаціями в частині
координування, навігації, інформування
та консультування щодо реалізації та створення інклюзивного середовища в
навчальному процесі. У вересні 2015 року в
школі відкрито сенсорну кімнату з облаштуванням корекційно-компенсаторного
обладнання для надання відповідними
фахівцями соціально-психологічного супроводу дитини з особливими освітніми
потребами.
Важлива роль у реалізації цієї моделі належить
команді фахівців школи, зокрема вчителю
початкових класів, асистенту вчителя, практичному психологу, соціальному
педагогу, які забезпечують соціально-педагогічний
супровід дитини з особливими освітніми потребами, визначають пріоритет своєї діяльності щодо їх соціальної
адаптації, розвитку в них самостійності, інтелектуальних здібностей, формуванню
позитивних життєво важливих компетенцій.
Педагоги оволодівають різноманітними інноваційними методиками, що дає їм змогу
ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням їхньої індивідуальності.
Перешкоди можна і потрібно долати, і поряд із
тим досягати успіху. Розуміємо, що таланти створити неможливо, але можна
створити грунт, на якому вони ростуть і
розвиваються. Вчителю надано право вміти розкрити кожну дитину в
навчально-виховній парадигмі.
Вітаю шановних колег, учнів , батьківську громаду з
десятиріччям відкриття інклюзивних класів.
Найкращі слова подяки усім за їх
ставлення та активну вирозумілу позицію до сприйняття нового бачення освітньої
моделі навчання та позиціонування
сучасної демократичної школи. Також висловлюю щиру вдячність
працівникам органів управлінь освітою міста, району за результативну співпрацю, професійне
партнерство, надання цільових субвенцій для реалізації інноваційних проектів. З
нами поряд відкритість, толерантність,
доброта, співчуття, шанобливість. Впевнена, що за інклюзивною освітою –
майбутнє. Сподіваюсь, що світ стане кращим, коли ми будемо разом.
Рачковська Людмила Романівна,
директор середньої загальноосвітньої школи № 60 м .Львова,
Відмінник освіти
України
Немає коментарів:
Дописати коментар